Conf.univ.dr. Péter Éva
eva.peter@ubbcluj.ro
0741-756300
I. Modalităţi de prelucrare a folclorului în piesele corale ale compozitorilor transilvăneni: Sigismund Toduţă, Eduard Terényi, János Jagamas, Csaba Szabó, János Seprődi, Miklós Szalay, Péter Vermesy.
II. Importanța compozitorilor Farkas Ferenc, Viski János și Veress Sándor în istoria muzicii autohtone din secolul 20. Cercetări și analize muzicologice ale lucrărilor.
III. Reflexii ale simfonismului francez în creațiile pentru orgă ale compozitorilor autohtoni.
IV. Receptarea creației clasicilor vienezi în Transilvania în prima jumătate a sec. XIX
V. Forma şi concepţia tonală în slujba dramaturgiei muzicale în ciclurile de lieduri ale compozitorilor romantici Robert Schumann și Franz Schubert. Realizarea din punct de vedere vocal al liedurilor schubertiene – o cale spre interpretarea romantică
VI. Viața și opera compozitorului Georg Ruzitska
VII. Relația dintre muzică și mișcare în concepția pedagogică a lui Zoltán Kodály, Jacques Dalcroze și Carl Orff.
VIII. Mediere culturală, mediere muzicală. Forme de mediere muzicală. Mediere muzicală în concertul educativ. Rolul mediatorului muzical în secolul 21. Efectul transfer al educației muzicale.
IX. Simboluri, persoane și narațiuni biblice, care au inspirat marile capodopere literare, imagini artistice și compoziții muzicale.
X. Încadrarea disciplinei „Etică și integritate academică” în formarea viitorilor profesori, cercetători în domeniul muzicii și a religiei.
XI. Tendințe componistice în lucrările corale contemporane maghiare, vest-europene şi americane – stil și limbaj.
XII. Femei compozitoare din Cluj-Napoca. Viața, activitatea și analiza compozițiilor.
XIII. Tradiția folclorică din Câmpia Transilvaniei și zona Călata
XIV. Antecedentele învățământului muzical la Cluj
XV. Cercetarea și prelucrarea patrimoniului profesional al muzicienilor maghiari din Cluj-Napoca
XVI. Catalogarea și cercetarea manuscriselor muzicale din Biblioteca Academiei Române, filiala Cluj-Napoca
XVII. Cartografierea istoriei mișcării corale din Transilvania în secolul al XX-lea.
XVIII. Cercetări metodologice și inițierea, formarea continuă a dirijorilor în aplicarea stilului creativ-inovativ în prezentarea compozițiilor corale.